02:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت امور اقتصادی و دارایی

کمک های بی دریغ دکتر دهقان برای حفظ صیانت از سهامداران قابل تامل است
نماد برتر- فارغ از تجربه و تحصیلاتی که دکتر دهقان دهنوی دارند باید گفت کمک های بی دریغ ایشان در زمینه انتقال منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار کاملا بازار سرمایه را از شرایط سختی نجات داد.
معاون وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس شد
نماد برتر- سکانداری سازمان بورس و اوراق بهادار، به محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید.
واگذاری سهام دولت در برخی شرکت‌های بورسی به ۳ بانک
نماد برتر- هیات دولت با واگذاری باقیمانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت موافقت کرد.
سهام شرکت های دولتی میان بانک‌ها؛تقسیم می شود!
نماد برتر - هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود برای سهام دولتی ها تصمیمی جنجالی و به نفع سیستم بانکی گرفت.
شرایط واگذاری ETFها در لایحه بودجه سال آینده
نماد برتر- بر اساس متن لایحه بودجه ۱۴۰۰ واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه تشکیل این صندوقها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش مجاز است.
اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی و برگزاری حراج جدید
نماد برتر- ضمن اعلام نتیجه بیست و هفتمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی مورخ ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹، به اطلاع می‌رساند ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ ۱۸ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
تعیین مأخذ محاسبه عوارض و وجوه بر اساس ارزش معاملاتی ملک در سال ۹۹
نماد برتر- وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم و بر اساس تصمیمات کمیسیون های تقویم املاک، پیشنهاد تعیین ۲۷ درصد ارزش معاملاتی ملک را به عنوان مأخذ محاسبه عوارض و وجوه برای اجرا در سال ۱۳۹۹ را جهت بررسی و تصویب در هیات دولت ارایه کرده است.
کاهش ۶۹ روزه فرآیند آغاز کسب و کارهای جدید
نماد برتر- مهمترین دستاورد وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار است که موجب شده تا فرآیند شروع کسب و کار جدید از ۷۲ روز به ۳ روز کاهش یابد.
کشورهای دیگر چگونه بحران اقتصادی خود را کنترل کردند؟
نماد برتر- محققان کشور در ارتباط با معضلات اقتصادی و برای کمتر شدن بار این مشکلات و مقاوم‌تر کردن اقتصاد نسبت به آفت‌های مختلف، تجربیات کشورهای گوناگون را بررسی و ارائه کرده‌اند.
نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (۲۷ آبان ماه سال جاری) اعلام کرد: ‌حراج بعدی اوراق یاد شده در تاریخ چهارم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
حدود ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد
نماد برتر- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مهم‌ترین دستاورد وزارت اقتصاد در سال‌های اخیر را هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست و گفت: یکی از پیامدهای این دستاورد تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در هفت ماهه نخست سالجاری بوده است.
امکان خرید اوراق مالی اسلامی در تمام روزهای معاملاتی
نماد برتر- معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای از امکان خرید اوراق مالی اسلامی در تمامی روزهای معاملاتی بازار سرمایه خبر داد.
کشتی سرگردانی به نام بورس در ایران
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم نباید اسیر هیجانات کاذب بازار بورس شوند بلکه برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار بورس باید منتظر باشند تا این بازار به یک‌روند ثباتی برسند.
ارائه لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی به دولت
نماد برتر- وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن بررسی متقن مطالعات بین المللی، قوانین مرتبط کشورهای پیشرو و آسیب شناسی نظام حقوقی فعلی، نسبت به تدوین لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی، اقدام و آن را به هیات دولت ارائه نموده است.
راه اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها
نماد برتر- قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: تاکنون ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در ۳۰ استان کشور راه اندازی شده است و برای آخرین استان هم، شنبه، افتتاح می‌شود.